Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Md6 Şifreleme

MD6 Message-Digest Algorithm, şifreleme bir karma fonksiyonudur.  Çok uzun girişler için karmaların muazzam paralel hesaplanmasına izin vermek için bir Merkle ağacı benzeri yapı kullanır.   Yazarlar, bir Intel Core 2 Duo üzerinde MD6-256 için bayt başına 28 döngü performansı ve diferansiyel kriptografiye karşı prova edilebilir direnç iddia ediyorlar.    Referans uygulamasının kaynak kodu MIT lisansı altında yayımlandı. 16 çekirdekli CPU mimarisinde uzun mesajlar için 1 GB / sn'den daha yüksek hızlar söz konusudur. Merkle ağacının tasarımı Intel'in, geleneksel tek çekirdekli sistemler yerine onlarca ve binlerce çekirdekli donanım işlemcilerinin geleceğini anlatan iddialarına dayanmaktadır.   Bu düşünceyle, Merkle ağaç karması yapıları, mevcut tek / çift çekirdekli mimariler için uygunken bu tür donanımın tüm potansiyelini kullanmaktadır. Fortify Software'in Douglas Held, Aralık 2008'de orijinal MD6 karma algoritmasının referans uygulamasında bir arabe

Md2 Şifreleme (Kriptografi)

MD2 Message-Digest Algorithm 1989'da Ronald Rivest tarafından geliştirilen bir şifreleme hash fonksiyonudur. Algoritma, 8 bitlik bilgisayarlar için optimize edilmiştir.   MD2 RFC 1319'da belirtilmiştir. Her ne kadar MD2 artık 2014 yılından beri güvende değilse de, MD2 ve RSA ile oluşturulan sertifikaların bir parçası olarak açık anahtar altyapılarında kullanılmaya devam etmektedir. MD2 hash işlevi MD kısaltmasını Merkle-Damgård yapımı kullanılarak yapısından almaktadır. Herhangi bir iletinin 128 bitlik karma değeri, onu blok uzunluğunun katına (128 bit veya 16 bayt) doldurarak ve ona 16 baytlık bir sağlama toplamı ekleyerek oluşturulur. Gerçek hesaplama için, pi'nin kesirli bölümünün rakamlarından dolaylı olarak üretilen 48 baytlık bir yardımcı blok ve 256 baytlık bir S-tablosu kullanılır (kol numaram göremiyorum). Algoritma, işlenen her 16 giriş baytı için 18 kez yardımcı bloğun her bir baytını değiştiren bir döngüyle çalışır. (Uzatılmış) mesajın tüm blokla

Md4 Şifreleme

MD4 Message-Digest Algorithm 1990 yılında Ronald Rivest tarafından geliştirilen bir şifreleme karma fonksiyonudur.  Sindirim uzunluğu 128 bittir. Algoritma, MD5, SHA-1 ve RIPEMD algoritmaları gibi daha sonraki tasarımları etkiledi. MD4 hash işlevi MD kısaltmasını Merkle-Damgård yapımı kullanarak yapısından almaktadır. Bir MD4 işlemi: MD4, bu işlemlerin 48'inden oluşur ve 16 operasyon üç turda gruplandırılmıştır.  F doğrusal olmayan bir fonksiyondur; Her turda bir işlev kullanılır. Mi, mesaj girdisinin 32 bitlik bir bloğunu, Ki her işlem için farklı 32 bitlik bir sabiti belirtir. MD4'ün güvenliği ciddi şekilde tehlikeye girdi. MD4'e karşı ilk tam çarpışma saldırısı 1995 yılında yayınlandı ve o zamandan beri birkaç yeni saldırı yayınlandı. 2007'den beri, bir saldırı, 2'den az MD4 karma işleminde çarpışmalara neden olabilir. Kuramsal bir preimaging saldırısı da var. MD2 'nin bir varyantı, popüler eDonkey2000 / eMule P2P ağlarında bir dosya için benzers

Md5 Şifreleme

MD5 algoritması, 128-bit karma değer üreten, yaygın olarak kullanılan bir karma fonksiyonudur. MD5 başlangıçta bir şifreleme karması işlevi olarak kullanılmak üzere tasarlanmış olmasına rağmen, kapsamlı açıklardan muzdarip olduğu tespit edilmiştir.   Md5 Şifreleme Veri bütünlüğünü doğrulamak için bir sağlama toplamı olarak, ancak yalnızca kasıtsız bozulmaya karşı kullanılabilir. Çoğu karma işlevleri gibi, MD5 de şifreleme veya kodlama değildir. Kaba kuvvet saldırısı ile tersine çevrilebilir ve aşağıdaki güvenlik bölümünde ayrıntılı olarak açıklandığı gibi kapsamlı açıklardan etkilenebilir.   Örnek Saldırı MD5, daha önceki hash fonksiyonu MD4 'ü değiştirmek için 1991'de Ronald Rivest tarafından tasarlandı.   RFC 1321'deki kaynak kodu "atıf dayalı" RSA lisansı içerir. MD5 karma işlevi MD kısaltmasını Merkle-Damgård yapımı kullanarak yapısından almaktadır.   MD5'in güvenliği, 2012 yılında Flame Malware tarafından en açık şekilde zayıf yönleri il

Windows

Microsoft Windows (veya yalnızca Windows), Microsoft tarafından geliştirilen, pazarlanan ve satılan grafik işletim sistemlerinin bir metafamilyasıdır. Her biri bilgisayar sektörünün belirli bir sektörüne hitap eden işletim sistemi ailelerinden oluşur ve OS genellikle IBM PC uyumlu mimariyle ilişkilendirilir. Aktif Windows aileleri Windows NT, Windows Embedded ve Windows Phone; Bunlar alt aileleri kapsayabilir, örn. Windows Katıştırılmış Kompakt (Windows CE) veya Windows Server. Vazgeçilmiş Windows aileleri Windows 9x; Windows 10 Mobile, geçersiz ailenin Windows Mobile'la ilgisi olmayan aktif bir üründür. Microsoft, 20 Kasım 1985'te grafik kullanıcı arayüzlerine (GUI) artan ilgiye yanıt olarak MS-DOS için bir grafik işletim sistemi kabuğu olarak Windows adlı bir işletim ortamı sundu. Microsoft Windows, 1984'te piyasaya sürülen Mac OS'u aşarak% 90'ın üzerinde pazar payı ile dünya kişisel bilgisayar pazarına hakim oldu. Windows, Windows'u ürünlerde uygulandığı gi

Linux

Linux (Listeni / lɪnəks / lin-əks ya da daha az sıklıkla / laɪnəks / lyn-əks  olarak telaffuz edilir), Unix benzeri bir bilgisayar işletim sistemidir; özgür ve açık model -aynı yazılım geliştirme ve dağıtımı. Linux'un tanımlayıcı bileşeni Linux çekirdeğidir,  ilk olarak 17 Eylül 1991'de Linus Torvalds tarafından yayınlanan işletim sistemi çekirdeği  Free Software Foundation, işletim sistemini tanımlamak için GNU / Linux adını kullanıyor ve bu da bazı tartışmalara neden oldu. Linux başlangıçta Intel x86 mimarisine dayanan kişisel bilgisayarlar için geliştirildi, ancak o zamandan beri diğer işletim sistemlerinden daha fazla platforma taşınmıştır. Akıllı telefonlarda Android'in hakimiyeti nedeniyle, Linux tüm genel amaçlı işletim sistemlerinin en yüklü tabanına sahiptir.  Linux aynı zamanda ana bilgisayar bilgisayarları gibi sunucularda ve diğer büyük demir sistemlerinde önde gelen işletim sistemidir ve TOP500 süper bilgisayarların% 99,6'sında kullanılır  Masaüstü bilgis

ISWIM Programlama Dili

ISWIM, Peter J. Landin tarafından geliştirilen ve ilk önce 1966'da ACM'nin İletişiminde yayınlanan The Next 700 Programming Languages adlı makalesinde anlatılan soyut bir bilgisayar programlama dili (veya bir programlama dili ailesi). Kısaltma "Eğer siz Ne demek istediğime bak " (aynı zamanda" Ben Ne Dediyeni Görüyorum "anlamına gelmişti, ancak ISWYM ISWIM olarak yanlış yazılmıştı [citation needed]). Uygulanmasa da, SASL, Miranda, ML, Haskell ve ardılları gibi işlevsel programlama dilleri ve Lucid gibi veri akış programlama dilleri gibi programlama dillerinin geliştirilmesinde çok etkili olduğunu kanıtladı. ISWIM, değişebilir değişkenler ve atama eklenen lambda taşının sözdizimsel şekerlenmesinden ve güçlü bir kontrol mekanizmasından -J operatöründen oluşan fonksiyonel bir çekirdek içeren zorunlu bir dildir. Lamda hesaplamaya dayalı olmak ISWIM'nin yüksek dereceli fonksiyonları ve sözcük dağılımlı değişkenleri vardır. ISWIM'in operasyonel seman

Occam Programlama Dili

Occam, iletişim sıralı süreçler (CSP) işlem cebri üzerine kurulu ve birçok özelliklerini paylaşan eşzamanlı bir programlama dilidir. Occam zorunlu bir işlemsel dildir (Pascal gibi). David May'ın ve diğerlerinin INMOS'ta, Tony Hoare tarafından tavsiye edildiği üzere, kendi transputer mikroişlemcileri için yerli programlama dili olarak geliştirildi, ancak diğer platformlar için uygulamalar da mevcut. En yaygın olarak bilinen versiyon, occam 2'dir; Programlama el kitabı Steven Ericsson-Zenith ve diğerleri tarafından INMOS'ta yazılmıştır. ifadeler satır sonuna kadar sona erdirilir, ifadelerin listeleri aynı girinti düzeyinde olması gerekir. Off-side kuralı adı verilen bu özellik, Haskell ve Python gibi diğer dillerde de bulunur. Süreçler arasındaki iletişim, adlandırılmış kanallar vasıtasıyla çalışır. Bir işlem "!" Yoluyla bir kanala veri gönderir. Diğeri ise "?" Ile veri girişi yapar. Giriş ve çıkış, diğer uç kabul veya veri sunmaya hazır olana ka

Miranda Programlama Dili

Miranda, David Turner tarafından erken programlama dillerinin ardılı olarak tasarlanan tembel, tamamen işlevsel bir programlama dilidir. Research Software Ltd.  Tarafından (Miranda adı altında bir marka olan) İngiltere tarafından üretildi ve desteklenecek ilk tamamen işlevsel dildi. Miranda ilk kez 1985 yılında Unix-flavor işletim sistemleri için C 'de hızlı bir yorumlayıcı ve 1987 ve 1989'da sonraki bültenleri yayımladı. Miranda'nın daha sonraki Haskell programlama dili üzerinde güçlü bir etkisi vardı.Zorunlu programlama özellikleri yoktur. Ayrıştırma algoritması düzenin (girinti) akıllıca kullanılmasını sağladığından, köşeli parantez ifadelerine nadiren gereksinim duyulur ve hiçbir deyim sonlandırıcısı gerekmez. ISWIM 'den esinlenen bu özellik, occam ve Haskell 'de de kullanılır ve daha sonra Python tarafından popülerleştirilir.

Haskell Programlama Dili

Haskell / hæskəl /, sıkı olmayan anlambilim ve güçlü statik yazımla standartlaştırılmış, genel amaçlı, tamamen işlevsel bir programlama dilidir. Adı mantığa dayalı Haskell Curry deniyor. Haskell'in en son standardı Haskell 2010'dur. Mayıs 2016'dan itibaren bir grup sonraki sürüm Haskell 2020 üzerinde çalışmaktadır. Haskell tip çıkarsama ve tembel değerlendirme ile bir tip sisteme sahiptir. Tip sınıfları ilk önce Haskell programlama dilinde ortaya çıktı. Temel uygulaması Glasgow Haskell Derleyicisidir. Haskell ilk Haskell çalışma grubunun çabalarını yoğunlaştırmaya hizmet eden Miranda dilinin anlambilimine değil sözdizimine dayanır. Haskell akademide yaygın olarak kullanılmaktadır ve aynı zamanda endüstride de kullanılmaktadır.

CoffeeScript Programlama Dili

CoffeeScript, JavaScript 'e transcompiles bir programlama dili. JavaScript'in kısalık ve okunabilirliğini arttırmak için Ruby , Python ve Haskell 'den esinlenen syntactic sugar ekler. Belli ek özellikler, liste anlama ve model eşleme içerir.Web site geliştirmede güçlü dildir CoffeeScript desteği, Ruby on Rails sürüm 3.1 ve Play Framework'de bulunur. 2011'de Brendan Eich, CoffeeScript'i JavaScript'in geleceği konusundaki düşünceleri üzerinde bir etkisi olarak referans aldı.

LiveScript Programlama Dili

LiveScript, JavaScript'e derleyen işlevsel bir dildir. CoffeeScript 'un yaratıcısı Jeremy Ashkenas ve Satoshi Muramaki, George Zahariev ve diğerleri tarafından oluşturuldu. Özellikle, LiveScript kısaca 1990'lı yıllarda JavaScript 'in adıydı.

Omega Yorumlayıcı (Ωmega interpreter)

Omega yorumlayıcısı, Hugs Haskell tercümanına benzer katı bir fonksiyonel programlama tercümanıdır. Sözdizimi, Haskell'in sözdizimine çok benzer, ancak önemli farklılıklar taşıyor: Yeni türler tanıtabilme; Tip seviyesinde fonksiyonların yazılmasına izin verir. Diğer farklılıklar Omega kullanıcı kılavuzunda belgelenmiştir. Omega, Portland Eyalet Üniversitesi Bilgisayar Bilimleri Bölümü'nden Prof. Tim Sheard tarafından son derece hiyerarşik hesaplama düzeyleri (değer, tür, tür, sıralama vb.) Olan bir dil olarak geliştirildi. Altta yatan kavram, veriyi ve verileri işleyen işlevlerin herhangi bir düzeyde tanıtılabilmesidir

Pike Programlama Dili

Pike, yorumlanmış, genel amaçlı, üst düzey, çapraz platform, dinamik bir programlama dilidir ve C ile benzer bir sözdizimi ile diğer birçok dinamik dilin aksine, statik ve dinamik olarak yazılmış ve açıkça tür tanımlamaları gerektirir. Dinamik olarak yazılan dillerin hızlı gelişimini ve esnek kodunu sağlayan, ancak yine de statik olarak yazılmış bir dilin bazı avantajlarını sağlayan esnek bir tür sistem sunar. Pike, nesne yönelimli, işlevsel ve zorunlu programlama da dahil olmak üzere birçok programlama paradigması desteği ile Garbage collection, gelişmiş veri türleri ve birinci sınıf anonim işlevlere sahiptir. Pike, GPL, LGPL ve MPL lisansları altında serbest bırakılan ücretsiz bir yazılımdır. Pike köklerini MUD için geliştirilmiş bir dil olan LPC'de bulur. İsveç, Linköping, Lysator'daki programcılar, en çok Fredrik Hübinette ve Per Hedbor, dil ve sanal makineyi MUD sürücüsünün geri kalanından ayırdı ve LPC4 olarak adlandırdığı çeşitli uygulamalar için hızlı bir prototip

Lpc Programlama Dili

LPC (Lars Pensjö C'nin kısaltması), C 'den türetilen ve LPMud'larda MUD(Role-playing video games) kurulmasını kolaylaştırmak için Lars Pensjö tarafından orijinal olarak geliştirilen nesne yönelimli bir programlama dilidir. Oyun geliştirme için tasarlanmış olmasına rağmen, esnekliği, çeşitli amaçlarla ve Pike diline geçiş sürecinde kullanılmasına neden olmuştur. LPC sözdizimi, onu C ve benzeri dil ailelerine yerleştirir; C ve C ++ en güçlü etkileriyle.

Inferno İşletim Sistemi (Inferno Os)

inferno kullanan bilgisayarlar sistem kaynaklarını birbiri arasında paylaşabiliyor. Styx adı verilen bir protokol kullanan Inferno, donanımları ve ağ kaynaklarını kusursuz bir şekilde paylaşabiliyor. Örneğin A bilgisayarı, B bilgisayarının diskinde depolanan dosyalara, yerel diskteymiş gibi erişebiliyor. Inferno, Bell Laboratuarları'nda başlatılan ancak Vita Nuova Holdings tarafından özgür yazılım olarak geliştirilen ve işletilen dağıtılmış bir işletim sistemidir. Inferno, Bell Laboratuarlarının işletim sistemleri, dilleri, on-the-fly derleyiciler, grafikler, güvenlik, ağ ve taşınabilirlik yeni nesil Bell Labs, Plan 9 ile kazanılan deneyime dayanıyordu. Dante Alighieri'nin İlahi Komedisi, Amerika'da türünün ilk örneğidir. Inferno programları geniş bir donanım, ağ ve ortam karışımıyla taşınabilir. Herhangi bir gerçek makineye uygulanabilen Dis olarak bilinen, taşınabilir bir bayt koduna derlenmiş türden güvenli bir dil olan Limbo'yu, inferno'nun doğal olarak do

Limbo Programlama Dili

Limbo, dağıtılmış sistemler yazmak için kullanılan bir programlama dilidir ve Inferno işletim sistemi için uygulamalar yazmak için kullanılan dildir. Sean Dorward, Phil Winterbottom ve Rob Pike tarafından Bell Labs'da tasarlandı. Limbo derleyicisi, daha sonra Dis sanal makinesi tarafından yorumlanır veya performansı artırmak için hemen çalışma zamanından önce derlenmiş mimariden bağımsız nesne kodu üretir. Bu nedenle tüm Limbo uygulamaları tüm Inferno platformlarında tamamen taşınabilir. Limbo'nun eşzamanlılığa yaklaşımı, Pike'ın önceki Newsqueak dilinde ve Winterbottom'un Alef.bib'inde uygulanan ve değiştirilen Hoare'in İletişim Sıralı Süreçlerinden (CSP) esinlenmiştir.

BitC Programlama Dili

BitC, Johns Hopkins Üniversitesi'ndeki araştırmacılar ve The EROS Group, LLC tarafından Coyotos projesinin bir parçası olarak geliştirilen, kısmen tasarlanmış ve uygulanmış bir sistem programlama dili idi. Resmi program doğrulamasını desteklemeyi amaçladı. BitC'nin birincil tasarımcısı, 2012'de temel tasarım hatalarına sahip olduğunu iddia ederek dil üzerinde çalışmayı bıraktı. Dilin iki ana hedefi vardır: Modern programlama dillerinin gelişmelerini birleştirmek; Soyutlama, ses ve eksiksiz türeme, let-polimorfizm ve matematiksel olarak kurgulanmış semantik - sistem programlamasının gereklilikleri ile ses türü sistemler; Birinci sınıf devlet muamelesi, reçeteli alt düzey sunum için destek, açıkça kutu içine girilmemiş türler ve C ile karşılaştırılabilir performans. Çekirdek / mikro çekirdek gibi düşük seviyeli sistem programlarının resmi program doğrulamasını desteklemek. BitC dilinin hedefleri, 2004'te NICTA OS Doğrulama Çalıştayı'nda sunulan Doğrulanmış, Ge

Ampl Programlama Dili

Bir Matematiksel Programlama Dili (AMPL), büyük ölçekli matematiksel hesaplama (yani büyük ölçekli optimizasyon ve çizelgeleme tipi problemler) için yüksek karmaşıklık problemlerini tanımlamak ve çözmek için bir cebirsel modelleme dildir.  Robert D. Fourer, David Gay ve Brian Kernighan tarafından Bell Laboratuvarları'nda geliştirildi. AMPL, CBC, CPLEX, FortMP, Gurobi, MINOS, IPOPT, SNOPT, KNITRO ve LGO dahil olmak üzere düzinelerce çözücü, hem açık kaynak hem de ticari yazılımları destekler. Çözümler, nl dosyaları olarak geçirilir. AMPL 100'den fazla kurumsal müşteri tarafından ve devlet kurumları ve akademik kurumlar tarafından kullanılmaktadır. AMPL'nin bir avantajı sözdiziminin optimizasyon problemlerinin matematiksel gösterimi ile benzerliğidir. Bu, optimizasyon alanındaki problemlerin çok özlü ve okunabilir tanımlanmasını sağlar. NEOS Sunucusu'nda bulunan birçok modern çözücü (eski Wisconsin Üniversitesi, Madison'da  ev sahipliği yaptığı Argonne Ulusal Labora

Boo Programlama Dili

Boo, Python 'dan esinlenmiş bir sözdizimi  kullanırken, Common Language Infrastructure'ın Unicode, uluslararasılaştırma ve web uygulamaları için desteğini kullanmayı amaçlayan, nesne yönelimli, statik olarak yazılmış ve genel amaçlı bir programlama dalıdır; Dil ve derleyici genişletilebilirliği. Notun bazı özellikleri, tür çıkarımı, jeneratörler, çoklu yöntemler, isteğe bağlı ördek yazımı, makrolar, gerçek kapatmalar, körling ve birinci sınıf işlevleri içerir. Boo, Unity oyun motoru için üç betik dilinden biriydi (Unity Technologies, De Oliveira'yı istihdam etti), küçük kullanıcı tabanı nedeniyle 2014'te düşene kadar. Boo, BSD 3-Clause lisansı altında piyasaya sürülen özgür yazılımdır. Hem Microsoft .NET hem de Mono çerçeveleri ile uyumludur.